Ilgas atstumas su dviračiais

Dviračiai ir ilgi atstumai: kaip pasiruošti

Įpusėjus vasarai jau būname nubėgę, numynę, nužygiavę tikrai nemažus atstumus, jaučiamės užsigrūdinę, sutvirtėję ir pasiryžę didesniems iššūkiams. Todėl natūralu, jog kiekvienas, net pats paprasčiausias mėgėjas, nori įrodyti sau ir kitiems, jog vasaros treniruotės nenuėjo perniek. Kitiems, tai tikslo siekimas, motyvacijos paieškos ar tiesiog malonumas nuveikti daugiau nei vakar. Štai todėl ryžausi priimti iššūkį ir numinti dviračiu 100 kilometrų iš Vilniaus į Uteną ir tuo pačiu pasidalinti patarimais, kurie praverstų besiruošiantiems panašiems iššūkiams.

Susidarykite maršrutą

Maršruto sudarymui pakanka elementaraus žemėlapio, pavyzdžiui, Google Maps arba galima pasinaudoti specialiomis sportuojantiems skirtomis programėlėmis, tokiomis kaip Mi Fit. Maršrutas gali būti linijinis, kaip šiame pavyzdyje, kuomet vykstama iš Vilniaus į Uteną arba ratas, kuomet pradžia ir pabaiga yra tame pačiame taške. Ratas dažniausiai yra geriausias pasirinkimas dėl kelių priežasčių, bet pirmiausia, nereikia galvoti kaip grįžti atgal namo. Nuvykus 100 km, galbūt nebeturėsite jėgų dar 100 km grįžti į starto poziciją, kur jūsų laukia namai, stovyklavietė ar paliktas automobilis. Galbūt pavėluosite į paskutinį autobusą, kuris priima keleivius su dviratėmis transporto priemonėmis. Tad jei dvejojate, dėliokitės maršrutą ratu.

Sudarant maršrutą, rinkitės kelius nenutolusius nuo „civilizacijos“. Nors smagu važiuoti pievomis, miško takeliais (žinoma, jei dviratis tam pritaikytas), tačiau turėkite omenyje, jog jums gali nuleisti padangą, baigtis vanduo, išsikrauti telefonas ar tiesiog išalksite. Nelinkime nelaimių, tačiau gera žinoti, jog maršrute yra miesteliai su parduotuvėmis, vaistinėmis arba bent jau degalinės su WC ir parduotuvėmis.

Lengviau, kai dviračiai neapkrauti daiktais

Kaip supratote iš šio savaitgalio iššūkio video, apsikrauti bereikalingais daiktais, gali būti išties didelė klaida arba kitaip, „mirtis alyvose“. Todėl imkite tik tai kas išties būtina. Vietoj piniginės su visomis nuolaidų kortelėmis ir monetomis, įsidėkite į kišenę kelis banknotus. Vietoj pilnos kuprinės vandens – prie dviračio rėmo tvirtinamą gertuvę. Vietoj maisto, geriau pasiimkite pinigų ir nusipirkite užkandžių poilsio taškuose (parduotuvėje, degalinėje). Nepamirškite dviračio pompos, pravers ir išmanioji apyrankė ar laikrodis. Kuo mažesnis svoris ant pečių ir ant dviračio, tuo lengviau įveikti užsibrėžtą maršrutą.

Mi Fit programaSekite išeikvotas kalorijas ir nuvažiuotus kilometrus

Ar žinote, jog patyrusiems treneriams ar gydytojams, užfiksuota informacija apie širdies ritmą bei išeikvotas kalorijas, gali daug pasakyti apie jūsų sveikatą ir fizinį pasirengimą. Tačiau, net neplanuojat duomenų rodyti profesionalams, patiems sau verta turėti prietaisą, išmaniąją apyrankę ar laikrodį, kuris leistų fiksuoti maršrutą, greitį, širdies ritmą, kalorijas ir kitus duomenis. Žinoma, tam tinka ir telefonai su specialiomis programėlėmis, tačiau jie skaičiuoja tik teorines kalorijas ir negali fiksuoti jūsų širdies ritmo. Tad užsiimant aktyvia fizine veikla, derėtų pasirūpinti ir išmaniuoju laikrodžiu ar apyranke. Gan neblogai vertinama ir palyginti nebrangi yra Garmin produkcija.

Ką rinktis: apyrankę ar laikrodį? Yra ne vienas kriterijus, pagal kurį prietaisą renkasi aktyvaus sporto mėgėjai. Apibendrintai, apyrankė puikus pasirinkimas turistaujant, pavyzdžiui, vaikštote Romoje ir norite žinoti nueitą atstumą, žingsnius, kalorijas. O užsiimant sportine veikla, tokia kaip dviračiai, bėgimas, plaukimas, rekomenduojama rinktis laikrodį, kadangi jame yra specialios treniruočių programos. Taip pat verta atkreipti dėmesį į laikrodžio patogumą. Štai, pavyzdžiui, einant bėgioti, nereikia turėti telefono rankoje ar ant bicepso prisikabinus su spec. laikykliu, užtenka tiesiog pasirenkti laikrodyje treniruotės programą ir viskas. Stilingas laikrodis gali puošti riešą visą laiką, kas iš ties patogu, jei esate spontaniškas ir paprastas pasivaikščiojimas jums gali baigtis maratonu.

GARMIN Forerunner 35 vidinis puslapis Visgi, nesijaudinkite, jei pirmas ilgesnis nuotolis dviračiu bus nuvažiuotas ir nesilaikant čia paminėtų rekomendacijų. Juk svarbiausia važiuoti ir mėgautis tuo! Važiavimas dviračiu visų pirma malonumas ir nauda jūsų kūnui. Reguliariai važinėjant dviračiu, net ir lėtai bei nedidelius maršrutus, deginamos kalorijos, tvirtėja kojų bei sėdmenų raumenys, pagerėja širdies, kraujagyslių bei kvėpavimo sistemos veikla. Dviratis puiki priemonė norint grūdintis ir stiprinti imunitetą. Taip pat važiavimas dviračiu yra puikus būdas atitrūkti nuo kasdienių rūpesčių ir rutinos, atsikratyti įtampos ir streso. O laiko leidimas gryname ore padeda organizmui geriau pasisavinti deguonį, atsipalaiduoti. Tad pirmyn, minkit dviratį, kaskart vis daugiau kilometrų ir netrukus priimsite iššūkį 100 km atstumui!

Dalintis (Karma points)Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *